Betingelser & Vilkår når du handler online på KYLE.DK
Ordreændring efter afgivelse:
En ordre ikke kan ændres, når den først er afgivet.
Dette skyldes, at vores system automatisk behandler og sender ordrer til vores lager, så snart de modtages.
Hvis du har glemt at bestille en enhed, skal du annullere din nuværende ordre og derefter oprette en ny ordre, der inkluderer den glemte enhed.
Du kan annullere din ordre ved at kontakte info@kyle.dk eller ringe på tlf.: 61333123
Du vil modtage et tracking-link via e-mail, når din ordre er afsendt.
Definitioner:
Aftalens parter
"Køber" anvendes om den fysiske person, som hovedsagelig handler udenfor sit erhverv, og som ved afgivelse af en bestilling til KYLE.DK afgiver et tilbud om køb og levering af bestemte varer.
"KYLE.DK" anvendes i det følgende både om den fysiske eller juridiske person, som ved ordrebekræftelse accepterer Købers bestilling og sælger de bestilte varer, og om den hjemmeside, hvorfra varer præsenteres og bestilles.
Produktinformation:
På KYLE.DK oplyses varens væsentlige egenskaber, for yderligere oplysninger eller spørgsmål til eksisterende oplysninger kan der sendes en mail til KYLE.DK via info@kyle.dk
Priser:
Alle priserne er dagspriser og kun gældende på bestillingsdagen. Der kan derfor forekomme prisændringer.
Alle angivne priser er vist eksklusiv og inklusive 25% moms, på vare uden moms vises prisen uden moms.
Bestilling:
Præsentation af varer, sammen med en pris, på KYLE.DK er ikke et bindende tilbud, men blot en opfordring til at gøre tilbud.
Købers bestilling af varer fra KYLE.DK udgør ikke en bindende accept, men derimod et bindende tilbud til KYLE.DK om at købe varen på de oplyste vilkår.
En bindende aftale mellem Køber og KYLE.DK er først indgået, når KYLE.DK ved en ordrebekræftelse accepterer det af Køber afgivne tilbud.
Betaling:
De kontooplysninger du indtaster ved køb af varer bliver sendt direkte til PBS i krypteret form (SSL) som det kun er dig og PBS der kan læse. Der er således ingen andre, der ser eller gemmer oplysningerne om dig. Ved køb med Dankort, eller andet kreditkort, trækkes beløbet først fra din konto når varen er afsendt fra KYLE.DK
Betaling muligheder:
1: Dankort - Benyttes ikke til køretøjer.
2: Visa/Mastercard - Benyttes ikke til køretøjer.
3: Faktura/Kredit - Få en aftale her Kontakt kyle.dk Private kan ikke få en konto
4: ViaBill Se Vilkår & betingelser her - Kan benyttes af alle.
5: MobilePay - Kan benyttes af alle.
6: Leverandørservice - Kan benyttes af oprettede forhandlere.
Risikoen for hændelig undergang eller forringelse:
Først på det tidspunkt, hvor de bestilte varer er kommet i Købers besiddelse, overgår risikoen for, at de bestilte varer går til grunde eller beskadiges på grund af hændelige forhold, til Køber.
Reklamation:
KYLE.DK yder ifølge købeloven 2 års reklamationsret fra fakturadato på fabrikations- og materialefejl (mangler). Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb, samt montering af uoriginale reservedele.
Fakturaen skal fremvises til KYLE.DK i forbindelse med anvendelse af reklamationen.
Eventuel reklamation over mangler på leverede produkter skal efter Køber har, eller burde have, opdaget manglen ske til KYLE.DK inden rimelig tid. Ellers mister Køber sin ret til at påberåbe sig manglen.
Du bedes angive og på forlangende vise, hvori manglen består.
Batterier/Akkumulator anset som en sliddel, der kræver omhyggelig håndtering for at akkumulatoren har en lang levetid. Vi yder 6 måneders garanti på Bly batterier og 12 måneder på lithium batterier.
Ansvarsfraskrivelse og garanti:
KYLE.DK har gjort det nemt for dig at få relevant information på andre websites igennem links. Disse websites er uden for KYLE.DK's kontrol. Vi kan derfor på ingen måde drages til ansvar for indholdet på disse sider.
Oplysninger om de bestilte varer fra sådanne hjemmesider indgår ikke i beskrivelsen af de bestilte varer i aftalen mellem Køber og KYLE.DK.
Sælger er ikke erstatningsansvarlig for direkte eller indirekte tab som følge af at de bestilte varer kommer for sent frem til Køber, eller de bestilte varer lider af mangler, når forsinkelsen eller manglerne skyldes Køber handling eller undladelse eller forhold som ligger uden for KYLE.DK's kontrol, fx krig, oprør, uroligheder, brand, indgreb fra staten, beslaglæggelse, valutarestriktioner, arbejdskonflikter af enhver art, herunder strejke og lockout, eller lignende.
KYLE.DK afgiver ikke selvstændig garanti for de bestilte varer, og Køber opnår kun de garantier, som producenten udsteder over for Køber.
Fortrydelsesret:
Meddeler Kunden til KYLE.DK, at Kunden har fortrudt sit køb inden 14 dage efter modtagelse af varen, skal kunden blot sende varen retur i væsentlig samme stand som ved modtagelsen.
Når varen er modtaget retur og godkendt, tilbagebetaler KYLE.DK varens købspris, til kundens konto, indenfor få dage.
Du skal selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Du kan købe pakkelabel til returfragt HER.
Der er ingen fortrydelsesret på varer, som er afhentet af kunden, eller trejde part som kunden har bestilt til at afhente varen, hos KYLE.DK
På elektriske reservedele (spændingsregulator, stator, tændspole, tændrør, tændingsdele, starter, viskermotor, horn, pærer, relæer, kontakter, sikringer m.m.) ydes INGEN returret.
Varer der returneres UFRANCO eller på efterkrav, nægtes modtagelse.
Varer der returneres til afhentning i pakkeshop sendes automatisk retur til kunden efter liggetidens udløb.
Ved returnering bedes du bruge PostNord eller GLS - ikke alternative pakke distributører. Da det gør det muligt at spore varen, hvis den skulle blive væk under returforsendelse. Du bør sende varen forsvarligt emballeret - sammen med en kopi af fakturaen, samt udfyldt returneringsformular og skriv venligst tydeligt at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten og at du derfor ønsker af få tilbagebetalt varens pris.
Du kan ikke, uden forudgående aftale, fortryde dit køb ved blot at nægte modtagelse af forsendelsen.
Uafhentede pakker fra pakkeboks/pakkeshop, som returneres til kyle.dk efter liggetiden på 14 dage, opfylder således ikke betingelserne for fortrydelse af købet.
Ved forudgående aftale, om fortrydelse ved at nægte modtagelse, eller ikke afhente fra pakkeboks/pakkeshop, fratrækkes returfragten fra købesummen, da denne udgift faktureres direkte til os.
Disse returregler gælder alle varer solgt som fjernsalg til private - det gælder ikke varer solgt til virksomheder (B2B). Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende. KYLE.DK forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er betalt. Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.
Delvis fortrydelse:
Hvis du har opnået en mængderabat, og herefter fortryder en del af købet og ikke længere lever op til betingelsen for at opnå mængderabatten, vil du ikke længere have krav på værdien af rabatten.
Personlige oplysninger:
Ingen personlige oplysninger der registreres på KYLE.DK, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos KYLE.DK.
I forbindelse med evt. elektronisk betaling bruges en sikker krypteret metode gennem Webshopsystemet. Det er godkendt udbyder med godkendelse fra E-mærket.
Shopsystemet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er blot betegnelsen for en fil som gemmes på din egen PC. Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne log-in oplysninger til næste besøg . Ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne. I Internet Explorer sker det eksempelvis via menuen "Funktioner" og menupunktet "Internetindstillinger".
Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og emailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk på ukrypteret form, og gemmes i 5 år. Selve "kontrakten" (købsaftalen) lagres hos KYLE.DK på en måde, så du senere kan logge dig ind og se status på dine ordrer.
Desuden registrerer vi IP-adressen hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes!
Man kan desuden valgfrit få sin emailadresse optaget på en mailingliste hos KYLE.DK, således at man løbende modtager nyhedsbreve og anden information fra KYLE.DK. Denne service kan til enhver tid tilmeldes og frameldes som man ønsker.
Jvf. persondataloven oplyser vi på forespørgsel om registrerede oplysninger og på baggrund af evt. indsigelser foretager vi sletning i det omfang det ønskes.
Forbehold for ændringer:
KYLE.DK forbeholder sig ret til at ændre og opdatere de regler og betingelser, der gælder for denne website. Det er derfor vigtigt, at du løbende holder dig orienteret om der er sket ændringer.
Leveringstider:
Med mindre andet er angivet for den enkelte vare er forventet leveringstid indenfor 30 dage.
Klagevejledning:
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte KYLE.DK på mail info@kyle.dk eller telefonisk på 61333123.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr.
For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr.
Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
naevneneshus.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Misbrug:
Misbrug af KYLE.DK medføre til politianmeldelse.
Links:
PBS - Pengeinstitutternes Betalings Service
FDIH / Forbrugerrådet
Forbrugerstyrelsen
Forbrugerstyrelsen - med karakterbog over onlinebutikker
Forbrugerrådet
Forbrugerinformation