- Forside
- Reservedele
- Ape 50
- Tuning
- Bach Kabinescooter
-
Reservedele
-
Ape 50
- Splittegninger Ape50
- Ekstraudstyr
- Dæk & Fælge
- Tuning
- Værktøj & Olie
- Benzintank & Tilbehør
- Bremser & Tilbehør
- Cylinder & Stempel
- Differentiale
- El & Tænding
- Gearkasse
- Kabler & Tilbehør
- Kabine & Interiører
- Karburator
- Karosseri
- Kobling
- Krumtap
- Lad & Kasse
- Lygter
- Motordele
- Plastikdele
- Ruder & Lister
- Sidedør
- Spraymaling
- Styr & Forgaffel
- Støddæmper
- Udstødning
- Ape 50 Euro 4
- Ape Calessino 200
- Brugte reservedele til APE
- BACH delux 26
- BACH 27
- BACH Green Electric
- BAW Pony EV
- E-Cabin
- ECV Cargo
- Eidola City Spirit
- EPV Sport
- Hekter Reservedele
- JAC Motors
- Jinma
- Maxus
- RUN Horse
- TOL T414
- Turny evo - elektrisk drejesæde
-
Ape 50
- Tilbud
- Hardware
- Info & Guide
- Gavekort
-
-
-
Ape 50 E2+E415,95 m/Moms( 12,76 u/Moms )
-
49,95 m/Moms( 39,96 u/Moms )
-
34,95 m/Moms( 27,96 u/Moms )
-
Ape 50 E2+E4119,95 m/Moms( 95,96 u/Moms )
Tuning
Udstødning SITO til Piaggio Ape 50
Udstødningen er uden katalysator og kan anvendes til en standard motor eller en let tunet motor.
Vi anbefaler fra 50cc og op til 85cc cylinder.
Denne udstødning passer på Ape 50.
Cylinderkit Pinasco 50mm 85cc
Dette cylinderkit fra Pinasco hører til blandt de bedste og mest kraftfulde til Ape50.
Yder 6,2HK (5KW) ved 5.800 omdrejninger.
- Støbejern cylinder
- 50mm boring
- 43mm slaglængde
- 6 skyllekanaler
- 84,43cc slagvolumen
- Stempel med 2 stempelringe (1 L-formet og 1 firkantet)
- M6 udstødningsbolte
- Topstykke - tændrør på siden
- Tændrør NGK BR7HS
- Pakningssæt
BEMÆRK: Alle cylinderkit fra DR Racing, RMS og Pinasco leveres UDEN toppakning, de er beregnet til anvendelse uden toppakning.
Som ved alle 85cc cylinderkit bør gearing, karburator dyse og tænding justeres efter montering.
Denne karburator er 5.55% større end den originale til en APE 50. Det gør at optrækket bliver en del bedre. Denne karburator er på 19mm og den originale er på 18mm
Mærke: Dell"Orto SHBC 19 19F
Passer 100% lige over på en Ape 50 og denne karburator er med olietilførsels studs, så man ikke behøver at blande olie i benzinen. Studsen til vakuumslangen er fjernet på denne karburator, så man skal blinde vakuumslangen af, som kommer nede fra krumtaphuset.
Monteret med:
- Gasspjæld type 1
- Hoveddyse str: 70
- Tomgangsdyse str: 45
- Chokerdyse str: 60
Cylinderkit Malossi 57.5mm 112cc
57,5mm stempel, passer til standard krumtap længde.
Vi anbefaler, at man også skifter udstødning, når man monterer et cylinderkit over 85cc
Malossi 112ccm cylinderkittet er det største fra Malossi til Piaggio Ape og giver markant øget trækkraft.
Til dette cylinderkit anbefaler vi at benytte et NGK BPR8HS tændrør.
Cylinderen er udført i støbejern, som er utroligt slidstærkt.
Topstykke er udført i en speciel trykstøbt aluminiumslegering.
Cylinderkittet leveres inkl., pakninger, stempel, topstykke m.m. og passer direkte ned i motorblokken, uden at der skal modificeres noget.
Husk også at bestille nyt Malossi nåleleje.
Dette Cylinderkit giver et væld af kraft overskud og anbefales til folk, der vil have sin Ape til at yde alt, hvad den kan.
Gasspjæld 105690264
Koblingsplader SURFLEX
3 disc 6 fjeder til Ape50.
SURFLEX
- 3 Koblingsplader
- Kork
- Tykkelse 2,45mm
- 6 Fjedre
- Hårdhed: Standard
- 2 Metalplader
- Tykkelse 1,5mm
Tandhjul til 4. gear - original Piaggio.
Gl. nr. 285422 Z42 tænder
Vil du opgradere fra 3 gear til 4 gear så er dette tandhjul, hvad du skal bruge.
Husk at købe olie og pakninger til motoren
Original - Piaggio
klik på dette link for at se billeder.
Tændrør NGK BR9ES
Dette tændrør bruges til Polini cylinderkit, med ny model topstykke, hvor tændrøret skal være med langt gevind.
M14x1,25, skruenøgle bredde 20,8mm, langt gevind.
BR9ES:
- B: 14mm gevindstørrelse
- R: Radio støjdæmpet
- 9: Varmegrad (1 varmest – 11 koldest)
- E: 19mm gevindlængde (Langt)
- S: Standard 2,6mm Ø center elektrode
Passer til 102 cc og 112 cc cylinderkit fra Polini.
Locking torques (N*m)
Spark plug 14 to 18 Nm
Tændrør Racing Ape 50
Dette tændrør er godt at bruge, hvis man har tunet sin motor, da det er designet til at fungere over et meget bredere varmeområde end almindelige tændrør. Det modstår sodopbygning og fortænding. Isolatoren indeholder aluminium og keramik for bedre varmeoverførsel og bedre elektrisk isolering. En patenteret triple-pakning eliminerer muligheden for forbrændingsgas lækage. En solid kobberkerne og den nikkeltippede elektrode sikrer en lang levetid.
DENSO W27FSR
Tændrør med 12,7mm gevindlængde (Kort).
Locking torques (N*m)
Spark plug 14 to 18 Nm
Sportsudstødning "Banane" fra italienske Polini, som passer til APE 50, Cylinderkit 50cc til 105cc
Har et ganske acceptabelt lydniveau og en lang holdbarhed pga. det kraftige materiale og en special lakering.
Snekkehjul Z16 - D.R.T.
Transmission gearhjul til det primære drev (på krumtapakslen) med Z16 tænder.
Dette Z16 snekkehjul fra D.R.T. Innocente Denis erstatter simpelthen det oprindelige Z14. I modsætning til alle andre transmissioner, er det ikke nødvendigt at adskille motoren for at skifte, den skiftes nemt ved at fjerne koblingsdækslet. Hastigheder/RPM i top gear reduceres væsentligt, og hastigheden kan øges med omkring 5-10 km/h i gennemsnittet. Når motoren ikke skal køre så højt i omdrejninger (RPM) så forlænger det samtidig levetiden på stempel og cylinder. Samtidig falder benzinforbruget, ved samme hastighed, da omdrejningstallet er lavere.
Passer til alle årgange.
Ape 50 2T + Ape 50 2T E4
14/69 (4,93) Standard tandhjul, - 16/69 (4,31) med Z16.216 gear Teknisk data over gearing på ape 50
Yder 8.7HK ved 8.200RPM
STD / Kort krumtap. Passer på standard APE 50, hvor man ikke har skiftet til lang krumtap.
Racing Cylinder POLINI 102cc til APE50/PK50/S/XL/XL2 Ø 55,0mm, cast iron 6 ports, stroke 43mm, cylinder head, M6 exhaust.
Der skal bruges et tændrør med langt gevind. N2C (Champion) eller BR9ES (NGK)
Gasspjæld 105690264
Brug kun 2% syntetisk olie til blandingen.
Passer på APE 50, Z18/Z67 - 3.72 - Skrå tænder
Optimal til cylindere på 105cc. Passer rigtig godt til tunet APE 50 med en opsætning med 105cc cylinder eller der over. Racing koblingsplader og en 4 gears motor. Det øger top farten.
Brunox Turbo-Spray får alt til at fungere.
- Smøremiddel
- Korrosionsbeskyttelse
- Kontaktspray
- Gennemtrængende olie
- Rengøringsspray
100 ml. spraydåse.
Produktet er syrefrit.
Dyserne i sættet er 5mm og passer til SHBC 18/16 og SHBC 19/19 Dell'Orto karburatorer.
75-78-80-82-85-88-90-92-95-98
LINK: Hoved Dysesæt 5mm 50-72 - Original dell'orto
Original - Dell'Orto
Vejledning dysestørrelse.
Cylinder. 50ccm (Ø 38 mm), dyse 60-62
Cylinder. 75ccm (Ø 47 mm), dyse 66-70
Cylinder. 85ccm (Ø 50 mm), dyse 70-72
Cylinder. 102ccm (Ø 55 mm), dyse 72-78
Cylinder. 115ccm (Ø 57,5 mm), dyse 75-82
Det er kun en vejledende tabel, da det kan variere lidt, f.eks med en slidt motor mm.
Gasspjæld - Dellorto SHBC 18 16P - APE 50.
Der findes tre forskellige udformninger af gasspjæld til denne karburator.
Husk at vælge type ved bestilling.
- Type 1 er med lille udhulning
- Type 2 er uden udhulning
- Type 3 er med stor udhulning
Type 1. Bruges til alle Ape 50 med std karburator 18/16 med cylinder fra 50-85cc.
Type 2. Anbefales i følge Polini og Malossi monteringsvejledning til alle cylinderkit på 102cc og derover.
Type 3 Gasspjæld er monteret i 18/16 karburatoren fra fabrikken, dette gasspjæld giver mindre benzin i mellem området og er ofte medårsag til at de større cylindre varmesætter sig ved delgas kørsel.
Alle Ape50 25km/t modeller er begrænset i gasspjældet, det vil sige at man ikke kan komme til at give fuld gas. Dette gasspjæld har ikke denne begrænsning og ved at skifte fra det originale gasspjæld, som sidder der i, til denne, vil man give ape´n mulighed for at kunne tage fuld gas igen.
Se denne artikel: Begrænsning i karburator Ape50 model 25 km/t
Passer på APE 50.
Ydelsen i dette kit er helt i topklasse til Ape50.
Dette cylinderkit fra italienske DR Racing på 85ccm giver betydeligt bedre optræk og topfart.
Cylinderen er udført i støbejern som er utrolig slidstærkt.
Vi anbefaler tilkørsel på 200 km.
Cylinderkittet leveres komplet incl. pakninger, stempelringe og topstykke.
BEMÆRK: Alle cylinderkit fra DR Racing, RMS og Pinasco leveres UDEN toppakning, de er beregnet til anvendelse uden toppakning.
Hertil skal bruges et tændrør med kort gevind.
Udstødningspakning RMS
Uoriginal passer til ape 50.
Passer til Ape50 2T ZAPC80 og 2T E4 ZAPC81
For at denne pakning vender korrekt, skal den side af pakningen med den bredeste metalflade vende ind mod cylinder.
RMS.
Tændrør NGK BR8HS
Standard tændrør - NGK BR8HS
- B: 14mm gevindstørrelse
- R: Radio støjdæmpet
- 8: Varmegrad (1 varmest – 11 koldest)
- H: 12,7mm gevindlængde (Kort)
- S: Standard 2,6mm Ø center elektrode
Passer til 75 cc og 85 cc cylinderkit fra DR Racing.
Locking torques (N*m)
Spark plug 14 to 18 Nm
Lejesæt til Ape 50 fra Polini.
Indeholder lejer og simmeringe til krumtap med konus Ø20mm.
Dette lejesæt er særdeles velegnet til tunede motorer men egner sig også til standard motorer.
Polini simmeringene er lavet af FKM (Fluorocarbon gummi) som er yderst modstandsdygtigt overfor brændstof og høje temperaturer.
Indersiden er fremstillet af PTFE (Polytetrafluoroethylene) for at nedsætte friktionen og samtidig øge holdbarheden
Lejer:
17x47x14 / C4 stål
20x47x14 / C4 stål
Simmeringe:
20x32x7 PTFE + FKM
22,7x47x7x7,5 PTFE + FKM
Tændrør NGK BPR8HS
Bruges til Malossi cylinderkit, hvor topstykket er til tændrør med kort gevind og fremskudt elektrode.
Glødetallet 8 passer fint til tuncylinder op til 112cc.
- B: 14mm gevindstørrelse
- P: Fremskudt elektrode
- R: Radio støjdæmpet
- 8: Varmegrad (1 varmest – 11 koldest)
- H: 12,7mm gevindlængde (Kort)
- S: Standard 2,6mm Ø center elektrode
Locking torques (N*m)
Spark plug 14 to 18 Nm
Koblingsplader Polini Sport Ape50
Dette sæt består af 4 stk koblingsplader og 6 fjedre. Passer i det originale koblingshus og i uoriginale. Bruges til at forstærke koblingens ydeevne og sikre en lang levetid, selv under hård belastning. Kan med fordel bruges til køretøjer, der kører i meget stejl terræn eller med meget tung last eller, hvis man ønsker en stærk kobling til sit tun.
Tændrør NGK BR9HS
Standard tændrør - NGK BR9HS
- B: 14mm gevindstørrelse
- R: Radio støjdæmpet
- 9: Varmegrad (1 varmest – 11 koldest)
- H: 12,7mm gevindlængde (Kort)
- S: Standard 2,6mm Ø center elektrode
Passer til 102 cc cylinderkit fra DR Racing.
Locking torques (N*m)
Spark plug 14 to 18 Nm
Snekkehjul Z16 Olympia til Ape 50
Transmission gearhjul til det primære drev (på krumtapakslen) med Z16 tænder.
Dette Z16 OLYMPIA gear erstatter simpelthen med det oprindelige Z14. I modsætning til alle andre transmissioner, er det ikke nødvendigt at adskille motoren for at skifte, den skiftes nemt ved at fjerne koblingsdækslet. Hastigheder/RPM i top gear reduceres væsentligt, og hastigheden kan øges med omkring 5-10 km/h i gennemsnittet. Når motoren ikke skal køre så højt i omdrejninger (RPM) så forlænger det samtidig levetiden på stempel og cylinder.
14/69 (4,93) Standard tandhjul, - 16/69 (4,31) med Z16 gear Teknisk data over gearing på ape 50
Krumtap til APE 50 fra Top Performance.
Denne krumtap fra Top Performance har længere åbningstid på drejeventilen, der er mere plads til luft og benzin nede i krumtapshuset, som gør den kan trække mere benzin og luft ind fra indsugningsrøret og derved føde cylinderne med mere brændstof.
Er magen til 100010240
Snekkehjul Z16 Ape50 - FA. Italia
Transmission gearhjul til det primære drev (på krumtapakslen) med Z16 tænder.
Dette Z16 gear fra FA. ITALIA erstatter simpelthen med det oprindelige Z14. I modsætning til alle andre transmissioner, er det ikke nødvendigt at adskille motoren for at skifte, den skiftes nemt ved at fjerne koblingsdækslet. Hastigheder/RPM i top gear reduceres væsentligt, og hastigheden kan øges med omkring 5-10 km/h i gennemsnittet. Når motoren ikke skal køre så højt i omdrejninger (RPM) så forlænger det samtidig levetiden på stempel og cylinder.
14/69 (4,93) Standard tandhjul, - 16/69 (4,31) med Z16 gear Teknisk data over gearing på ape 50
Pinasco Snekkehjul Z16 til Ape 50
Transmission gearhjul til det primære drev (på krumtapakslen) med Z16 tænder.
Dette Z16 PINASCO gear erstatter simpelthen det oprindelige Z14. I modsætning til alle andre transmissioner, er det ikke nødvendigt at adskille motoren for at skifte, den skiftes nemt ved at fjerne koblingsdækslet. Hastigheder/RPM i top gear reduceres væsentligt, og hastigheden kan øges med omkring 5-10 km/h i gennemsnittet. Når motoren ikke skal køre så højt i omdrejninger (RPM) så forlænger det samtidig levetiden på stempel og cylinder. Samtidig falder benzinforbruget, ved samme hastighed, da omdrejningstallet er lavere.
Passer til alle årgange.
Ape 50 2T + Ape 50 2T E4
14/69 (4,93) Standard tandhjul, - 16/69 (4,31) med Z16 gear Teknisk data over gearing på ape 50
Krydspindsleje Malossi 12x17x16 til Ape50
Ekstra stærkt og bredt nåleleje / krydspindsleje fra Malossi.
Nåleleje til Ape50 krumtap.
Ø: 17mm
D: 12mm (Krydspind)
B: 16mm
Passer til Piaggio Ape50
Udstødning Corsa Corta 2T APE 50
Udstødningen passer rigtig godt til cylinder kit fra 75cc til 115cc og monteres i samme huller som den originale udstødning til ape 50.
Giannelli Silencers
Passer på APE 50
Ydelsen i dette kit er helt i topklasse til Ape50.
Dette cylinderkit fra italienske DR Racing på 102ccm giver betydeligt bedre optræk og topfart.
Ydelsen i dette kit er absolut i top, hvilket bl.a. skyldes den meget specielle skyllekanal og den store boring.
Cylinderen er udført i støbejern som er utrolig slidstærkt.
Vi anbefaler tilkørsel på 200 km.
Cylinderkittet leveres komplet incl. pakninger, stempelringe og topstykke.
BEMÆRK: Alle cylinderkit fra DR Racing, RMS og Pinasco leveres UDEN toppakning, de er beregnet til anvendelse uden toppakning.
Hertil skal bruges et tændrør med kort gevind.
Passer til Ape 50.
Malossi 75ccm cylinderkittet giver øget trækkraft.
Til dette cylinderkit anbefaler vi at benytte et NGK BPR7HS tændrør.
Cylinderen er udført i støbejern som er utrolig slidstærkt.
Topstykke er udført i en speciel trykstøbt aluminiumslegering.
Cylinderkittet leveres komplet inkl. 12x17x16mm nåleleje, pakninger, stempelringe og topstykke.
Tilspændingsmoment: 14Nm
Vejledning til opsætning:
Luftfilter lameller 3 stk.
Hoved dyse Ca. Str. 70
Hul i luftfilter kasse 1 stk. OEM 16mm + 2 stk. nye 13mm
BEMÆRK dette kun er en vejledning.
Kyle ikke kan stilles til ansvar for forkert opsætning, montering og/eller indstilling.
Red Filter E4 SHB 19/19 - 20/20
En luftfilterkasse som kan monteres direkte på Karburator Kpl 19mm, luftfilterkassen er lavet så den har den rigtige mængde luft gemmenstrømning til en Dellorto 19mm karburator, det betyder at man kun skal dyse karburatoren ind efter man har monteret en ny karburator, og ikke behøver at skal til at bore huller i den originale luftfilterkasse.
Passer på DELL'ORTO SHB karburatorer.
Komplet original kobling til Ape 50
Komplet kobling til APE 50, model med 6 fjeder.
Standard på nye Ape.
Denne model kobling, med 6 fjedre, er den, som sidder i en APE 50 fra ny.
Original - Piaggio.
Passer til alle årgange.
Ape 50 2T + Ape 50 2T Euro4
Stempelringe passer til DR Racing cylinderkit KT00012
Sæt af 2 stk stempelringe.
85cc - 50mm
POLINI ORIGINAL RACING LYDDÆMPER TIL APE 50
Ny generation 2023.
Polini præsenterer den originale lyddæmper til den legendariske Piaggio APE 50.
Den er skabt med det formål at forbedre ydeevnen og samtidig reducere støj.
Polini Original udstødning til Ape 50 er egnet både til brug med originale motorer som med tunede motorer.
Designet til at integrere perfekt med APE-chassiset.
Designet af kurven og interiøret garanterer høj ydeevne med et niveau af støj, der er lavt og behageligt.
Lyddæmperen er perfekt udskiftelig med den originale.
APE 50 - FL - FL2 - FL2 - FL3 - RST MIX (6 fjedre)
100% fremstillet i Italien
Cylinderkit Malossi 55mm 102cc til Ape 50
Malossi 102ccm (55mm) støbejernscylinder.
Til dette cylinderkit anbefaler vi at benytte et NGK BPR8HS tændrør.
Cylinderen er udført i støbejern som er utrolig slidstærkt.
Topstykke er udført i en speciel trykstøbt aluminiumslegering.
Cylinderkittet leveres komplet inkl. 12x17x16mm nåleleje, pakninger, stempelringe og topstykke.
Tilspændingsmoment: 14Nm
Gasspjæld 105690264
RMS Krumtap til Ape50
Passer til alle årgange.
Ape 50 2T + Ape 50 2T E4
Standard RMS krumtap til ape 50, erstatning til den originale fra Piaggio. (8462675)
- disc valve
- stroke 43.0mm
- conrod 87.0mm
- cone 20/20mm, M12
Der medfølger et nåleleje 17x12x13
Alternativ vare: Krumtap Top-Performance IM07007
Den nye indsugningsmanifold, fra Polini, giver et bedre optræk og øger hastigheden ved hjælp af membran plader. Den nedkøler benzin og luft blandingen bedre, i det aluminiumshus, som omkranser selve membranen. Selve indsugningsrøret er også lavet af aluminium.
Passer til den originale karburator på APE 50 og til Karburator Kpl 19mm Vi anbefaler, man køber karburatoren på 19mm og monterer sammen med, da dette vil give absolut det bedste resultat.
Læs denne artikel omkring Indsugningskit fra Polini
Bruger manual ikke på dansk !
Dette Polini cylinderkit her et 57,5mm stempel, og passer til standart krumtaps længde. Man kan montere cylinderen uden at fræse i motorblokken. Polini er et italiensk mærke og de laver de bedste tun dele til ape 50.
Dette cylinderkit er målt til at yde 9,8HP ved 8200RPM
Vi anbefaler at man også skifter udstødning når man monterer et cylinderkit over 85cc.
Gasspjæld 105690264
Brug kun 2% syntetisk olie til blandingen.
Koblingsplader 4-disc 6-fjedre Ape 50
Dette sæt består af 4 stk koblingsplader + 3 stk stålplader og 6 fjedre.
Passer i det originale koblingshus og naturligvis også i de uoriginale.
F.A. Italia
- 4 koblingsplader kork
- 3 stålplader
- 6 fjedre
Koblingsplader er en vigtig del af koblingen på din Piaggio Ape 50. De er ansvarlige for at overføre kraft fra motoren til gearkassen. Når du trækker i koblingsgrebet, presser trykpladen koblingspladerne mod koblingsskive, hvilket afbryder kraften til gearkassen. Dette giver dig mulighed for at skifte gear uden at beskadige motoren.
Koblingsplader er lavet af et friktionsmateriale, der giver greb til koblingsskive. De er normalt lavet af kork eller fiber. Over tid kan koblingspladerne blive slidt ned, hvilket kan få koblingen til at glide eller gribe. Hvis du oplever disse problemer, skal du muligvis udskifte koblingspladerne.
Her er et par tips til at vedligeholde koblingspladerne på din Piaggio Ape 50:
- Kontroller koblingspladerne regelmæssigt for slid. Hvis de er slidt ned, skal de udskiftes.
- Brug den rigtige type olie til din Ape 50. Brug kun 80W-90 olie af GL-4 typen. Den forkerte type olie kan beskadige koblingspladerne.
- Undgå at skifte gear, når motoren går i høje omdrejninger. Dette kan forårsage, at koblingspladerne slides ned hurtigere.
- Kør din Ape 50 jævnt. Undgå pludselige accelerationer og opbremsninger. Dette kan også forårsage, at koblingspladerne slides ned hurtigere.
Ved at følge disse tips kan du hjælpe med at forlænge levetiden på koblingspladerne på din Piaggio Ape 50 og sikre, at koblingen fungerer korrekt.
Yder 8,5HK ved 7.700RPM
Der skal bruges et tændrør med langt gevind. N2C (Champion) eller B9ES (NGK)
TILKØRSEL: I løbet af de første 500 km må du ikke overskride ¾ af gasspjældets åbning og undgå at køre lange opadgående ture med motoren under belastning.
Brug kun 2% syntetisk olie til blandingen.
Dette sæt er et komplet reparationssæt til Polini indsugningskit.
Leveres komplet med membranplader, holder til disse, samt pakningssæt.
Polini
Tændrør NGK BPR7HS
Bruges til Malossi cylinderkit, hvor topstykket er til tændrør med kort gevind og fremskudt elektrode.
Glødetallet 7 passer fint til tuncylinder på 75cc.
- B: 14mm gevindstørrelse
- P: Fremskudt elektrode
- R: Radio støjdæmpet
- 8: Varmegrad (1 varmest – 11 koldest)
- H: 12,7mm gevindlængde (Kort)
- S: Standard 2,6mm Ø center elektrode
Locking torques (N*m)
Spark plug 14 to 18 Nm
Cylinderkit DR Racing Parts 47mm 75cc
6 Skyllekanaler
Passer på APE 50.
Dette cylinderkit fra italienske DR Racing på 75ccm giver betydeligt bedre optræk.
Cylinderen er udført i støbejern, som er utrolig slidstærkt.
Vi anbefaler tilkørsel på 500 km med maks. 3/4 gas.
Cylinderkittet leveres komplet incl. pakninger, stempelringe og topstykke.
Tilspændingsmoment topstykke: 14 Nm.
BEMÆRK: Alle cylinderkit fra DR Racing, RMS og Pinasco leveres UDEN toppakning, de er beregnet til anvendelse uden toppakning.
Hertil skal bruges et tændrør med kort gevind.
Generelt:
- Boring: Ø 47,6 mm.
- Klasse: Sport
- Krydspind: Ø 12 mm.
- Volumen: 75 ccm.
- Skyllekanaler: 6
- Slaglængde: 43 mm.
- Materiale: Støbejern
Denne cylinder støttebolt passer til 125cc - 130cc - 150cc cylinderkit til Piaggio APE.
7mm x 140mm, (Ekstra hårdt hærdet) - Original Piaggio reservedel.
Prisen er pr stk. Husk at bestille 4 hvis du mangler et kpl sæt.
Komplet stempel kit til DR Racing Parts 50mm.
Passer til Piaggio Ape 50 2T
Stempel til cylinderkit KT00012 85cc 50mm
Tændrør NGK BR6HS
NGK BR6HS / BOSCH WR7AC
- B: 14mm gevindstørrelse
- R: Radio støjdæmpet
- 6: Varmegrad (1 varmest – 11 koldest)
- H: 12,7mm gevindlængde (Kort)
- S: Standard 2,6mm Ø center elektrode
Locking torques (N*m)
Spark plug 14 to 18 Nm
Dette blæserskjold er større end det originale og passer derfor på cylinderkit 130cc.
Tændrør NGK BR8ES
BR8ES:
- B: 14mm gevindstørrelse
- R: Radio støjdæmpet
- 8: Varmegrad (1 varmest – 11 koldest)
- E: 19mm gevindlængde (Langt)
- S: Standard 2,6mm Ø center elektrode
Passer til 75 cc og 85 cc cylinderkit fra Polini.
Locking torques (N*m)
Spark plug 14 to 18 Nm
Newfren Race Kobling til Ape50
6 forstærkede fjedre
4 koblingsplader i carbon
3 stålplader
Standard kobling har 3 friktionsplader af kork materiale og er ideal for standard ikke tunede motorer.
Newfren Race Versionen har 4 friktionsplader af carbon materiale og 6 forstærkede fjedre og er et godt valg for tunede motorer.
Teknisk data over gearing på ape 50
Er du klar til at give din Piaggio Ape 50 et seriøst performance-boost? Så er Newfren Race Koblingen det perfekte valg for dig! Denne højtydende kobling er designet til at forbedre acceleration, gearskift og den samlede køreoplevelse.
Bestil din Newfren Race Kobling i dag og mærk forskellen!
Sodsæt til Polini
Pakningssæt - Polini.
Passer til 75/85/102cc cylinderkit.
Til 112cc (140.0058) bruges dette sodsæt: 209.0330
Bemærk 1 stempelring. skal du bruge 2 skal du bestille 2 stk.
Passer til Cylinderkit Polini 57.5mm 112cc
Bemærk 1 stempelring. skal du bruge 2 skal du bestille 2 stk.
Passer til Cylinderkit Polini 55mm 102cc
Bemærk 1 stempelring. skal du bruge 2 skal du bestille 2 stk.
Passer til Cylinderkit Polini 50mm 85cc
Passer til Cylinderkit Malossi 55mm 102cc
indeholder 2 stk. stempelringe.
Passer til Cylinderkit Malossi 47mm 75cc
indeholder 2 stk. stempelringe.
Udstødning RMS uden Katalysator APE 50
Udstødningen er uden katalysator. og kan anvendes til en standard motor eller en let tunet motor.
Vi anbefaler fra 50cc og op til 85cc cylinder.
DR Racing cylinderkit 130cc
BORE = 57
DISPLACEMENT = 130cc.
STROKE = 51mm
Compr. Ratio = 1:9,5
COD. KT00015 PER: Vespa 125 ET3
Kan monteres i motorblokken på ape 50 uden der skal fræses, skal bruges lange cylinderstøttebolter, er ikke med i kassen, skal købes løs. Beregnet til krumtap med lang slaglængde, krydspind i stempel er 15mm., hvor std er 12mm. Udstødning passer lige på, indsugningsrør kan godt være der.
BEMÆRK: Alle cylinderkit fra DR Racing, RMS og Pinasco leveres UDEN toppakning, de er beregnet til anvendelse uden toppakning.
Malossi Power Exhaust Udstødningen passer bedst til cylinderkit på 125cc.
Tekniske egenskaber fra Malossi:
· Udstødningssystem med støjdæmpende chikane flow design, sammen med et streamlinet design for størst lyddæmpning.
· Udvidelse kammer med intern lydpotte, lavet af FeP04 stål med ekstra støjdæmpende glasfiberfyld.
· Malet med høj temperatur resistent transparent maling.
· Udstødningssystem omfatter et komplet sæt af beslag, kraver, skruer og alle dele, som er nødvendige for montage,
· Erstatter den originale udstødning uden behov for ændringer
"Made in Italy"
Malossi Power Exhaust Udstødningen passer bedst til cylinderkit fra 50cc til 85cc
Tekniske egenskaber fra Malossi
· Udstødningssystem med støjdæmpende chikane flow design, komplet med add-on renovere stand lyddæmper.
· Udvidelse kammer med intern forbløffende, lavet af FeP04 stål med ekstra støjdæmpende glasfiber pakning.
· Malet med høj temperatur resistent transparent maling.
· Udstødningssystem omfatter et komplet sæt af beslag, kraver, skruer og alle dele er nødvendige for montage, udskiftelige med den originale udstødning uden behov for ændringer
"Made in Italy"
P2R Stempelstop Professionel.
M14x1,25mm, L over 38mm, L under 35mm, Ø 14mm krave, stål, forkromet, med PTFE stop.
Den hvide plast ende gør, at der ikke kommer mærker i stemplet.
Professionel udgave af stempelstop.
Denne P2R stempelstopper bruges når man skal løsne svinghjulsmøtrik. Monteres i stedet for tændrøret.
Koblingsplader FERODO Sport 4-disc Ape 50
Sports koblingsplader fra Italien. 4 stk. koblingsplader + 3 stk. metal fiber skiver, passer direkte i det originale koblingshus beregnet til 6 fjeder (Vare nummer 2898935), på en Ape 50.
Bemærk at der medfølger 6 fjeder, som er strammere end de originale og derved klemmer koblingen bedre sammen og kan holde til et større tuningssæt.
HUSK! at bruge en god olie, som er beregnet til våd kobling, når du monterer denne kobling. Vi anbefaler olie fra Castrol, da denne olie har givet de bedste resultater i de test vi har lavet. Specielt vores Castrol MTX 10w/40 er værd at overveje til denne kobling.
FERODO
Denne vare består af:
- 4 koblingsskiver
- 3 skiver i blåt stål
- 6 fjedre
Passer til Indsugningskit Polini 19mm
- (th) 0,30 / 0,35mm
- blue / green
thinner reeds get faster acceleration,
thicker reeds allow higher top speeds.
Original Polini
Tændrør CHAMPION RN2C
Dette tændrør bruges til Polini cylinderkit, med ny model topstykke, hvor tændrøret skal være med langt gevind.
M14x1,25, skruenøgle bredde 21mm, langt gevind.
Topmøtrik kan skrues af.
Champion RN2C = NGK BR9ES
Locking torques (N*m)
Spark plug 14 to 18 Nm
Stempelringe passer til DR Racing cylinderkit KT00015
Sæt af 2 stk stempelringe.
4x1,5
130cc - 57mm
Passer til Cylinderkit Malossi 57.5mm 112cc
indeholder 2 stk. stempelringe.
Sodsæt Polini til 57,5mm Ape 50
Passer til Cylinderkit Polini 57.5mm 112cc (140.0058)
Original - Polini
Stempelringe passer til DR Racing cylinderkit KT00014
Sæt af 2 stk stempelringe.
102cc - 55mm
Stempelring, som passer til Polini 130 ccm cylinderkit.
(140.0050R)
Ø: 57mm.
Bemærk 1 stempelring. skal du bruge 2 skal du bestille 2 stk.
Koblingsplader SURFLEX
4 disc 6 fjeder til Ape50.
SURFLEX
- 4 Koblingsplader
- Kork
- Tykkelse 2,0mm
- 6 Fjedre
- Hårdhed: Forstærket
- 3 Metalplader
- Tykkelse 1,0mm