-
-
0,90 m/Moms( 0,72 u/Moms )
-
4,95 m/Moms( 3,96 u/Moms )
-
1,20 m/Moms( 0,96 u/Moms )
-
2,45 m/Moms( 1,96 u/Moms )
-
108,00 m/Moms( 86,40 u/Moms )
PINASCO
Cylinderkit Pinasco 50mm 85cc
Dette cylinderkit fra Pinasco hører til blandt de bedste og mest kraftfulde til Ape50.
Yder 6,2HK (5KW) ved 5.800 omdrejninger.
- Støbejern cylinder
- 50mm boring
- 43mm slaglængde
- 6 skyllekanaler
- 84,43cc slagvolumen
- Stempel med 2 stempelringe (1 L-formet og 1 firkantet)
- M6 udstødningsbolte
- Topstykke - tændrør på siden
- Tændrør NGK BR7HS
- Pakningssæt
BEMÆRK: Alle cylinderkit fra DR Racing, RMS og Pinasco leveres UDEN toppakning, de er beregnet til anvendelse uden toppakning.
Som ved alle 85cc cylinderkit bør gearing, karburator dyse og tænding justeres efter montering.
Pinasco Snekkehjul Z16 til Ape 50
Transmission gearhjul til det primære drev (på krumtapakslen) med Z16 tænder.
Dette Z16 PINASCO gear erstatter simpelthen det oprindelige Z14. I modsætning til alle andre transmissioner, er det ikke nødvendigt at adskille motoren for at skifte, den skiftes nemt ved at fjerne koblingsdækslet. Hastigheder/RPM i top gear reduceres væsentligt, og hastigheden kan øges med omkring 5-10 km/h i gennemsnittet. Når motoren ikke skal køre så højt i omdrejninger (RPM) så forlænger det samtidig levetiden på stempel og cylinder. Samtidig falder benzinforbruget, ved samme hastighed, da omdrejningstallet er lavere.
Passer til alle årgange.
Ape 50 2T + Ape 50 2T E4
14/69 (4,93) Standard tandhjul, - 16/69 (4,31) med Z16 gear Teknisk data over gearing på ape 50
Fortænding grad måleskive er et praktisk værktøj, som ikke bør mangle i nogen ordentligt udstyret værksted. Den meget præcise PINASCO Ignition gradskive muliggør en optimal opsætning af dit tændingssystem.
Vi anbefaler brug af skiveholderen (Best.Nr. 83009100) for at muliggøre enkel fastgørelse på krumtapakslen.
Grundlæggende tænding oprettet instruktioner:
• Bestem Top Dead Center (TDC)
• Markér position pilen på flue hjul på krumtaphuset med en tuschpen.
• Fastgør grad disken og justere de 0 ° med mærkningen på krumtaphuset.
• Mark også den ønskede antændingspunktet (mod uret) på krumtaphuset, fx 18 ° før TDC til Malossi 211cc cylinder.
• Tag grad disken, start køretøjet og med hjælp fra den stroboskopisk lampe kontrollere den ønskede tænding mærkning linjer op med pilen på svinghjulet. Hvis ikke justere positionen af statorpladen indtil den korrekte position er fundet. For at spare tid og kræfter ved senere servicering, permanent markere både krumtaphuset og statorplade at indspille deres position i forhold til hinanden.