-
-
0,90 m/Moms( 0,72 u/Moms )
-
4,95 m/Moms( 3,96 u/Moms )
-
1,20 m/Moms( 0,96 u/Moms )
-
2,45 m/Moms( 1,96 u/Moms )
-
8,95 m/Moms( 7,16 u/Moms )
Polini
Sportsudstødning "Banane" fra italienske Polini, som passer til APE 50, Cylinderkit 50cc til 105cc
Har et ganske acceptabelt lydniveau og en lang holdbarhed pga. det kraftige materiale og en special lakering.
Yder 8.7HK ved 8.200RPM
STD / Kort krumtap. Passer på standard APE 50, hvor man ikke har skiftet til lang krumtap.
Racing Cylinder POLINI 102cc til APE50/PK50/S/XL/XL2 Ø 55,0mm, cast iron 6 ports, stroke 43mm, cylinder head, M6 exhaust.
Der skal bruges et tændrør med langt gevind. N2C (Champion) eller BR9ES (NGK)
Gasspjæld 105690264
Brug kun 2% syntetisk olie til blandingen.
Lejesæt til Ape 50 fra Polini.
Indeholder lejer og simmeringe til krumtap med konus Ø20mm.
Dette lejesæt er særdeles velegnet til tunede motorer men egner sig også til standard motorer.
Polini simmeringene er lavet af FKM (Fluorocarbon gummi) som er yderst modstandsdygtigt overfor brændstof og høje temperaturer.
Indersiden er fremstillet af PTFE (Polytetrafluoroethylene) for at nedsætte friktionen og samtidig øge holdbarheden
Lejer:
17x47x14 / C4 stål
20x47x14 / C4 stål
Simmeringe:
20x32x7 PTFE + FKM
22,7x47x7x7,5 PTFE + FKM
Koblingsplader Polini Sport Ape50
Dette sæt består af 4 stk koblingsplader og 6 fjedre. Passer i det originale koblingshus og i uoriginale. Bruges til at forstærke koblingens ydeevne og sikre en lang levetid, selv under hård belastning. Kan med fordel bruges til køretøjer, der kører i meget stejl terræn eller med meget tung last eller, hvis man ønsker en stærk kobling til sit tun.
Polini 12mm låsering til stempel / krydspind.
Dette er en G-ring Ø12
Denne vare indeholder 2 stk låseringe.
POLINI ORIGINAL RACING LYDDÆMPER TIL APE 50
Ny generation 2023.
Polini præsenterer den originale lyddæmper til den legendariske Piaggio APE 50.
Den er skabt med det formål at forbedre ydeevnen og samtidig reducere støj.
Polini Original udstødning til Ape 50 er egnet både til brug med originale motorer som med tunede motorer.
Designet til at integrere perfekt med APE-chassiset.
Designet af kurven og interiøret garanterer høj ydeevne med et niveau af støj, der er lavt og behageligt.
Lyddæmperen er perfekt udskiftelig med den originale.
APE 50 - FL - FL2 - FL2 - FL3 - RST MIX (6 fjedre)
100% fremstillet i Italien
Den nye indsugningsmanifold, fra Polini, giver et bedre optræk og øger hastigheden ved hjælp af membran plader. Den nedkøler benzin og luft blandingen bedre, i det aluminiumshus, som omkranser selve membranen. Selve indsugningsrøret er også lavet af aluminium.
Passer til den originale karburator på APE 50 og til Karburator Kpl 19mm Vi anbefaler, man køber karburatoren på 19mm og monterer sammen med, da dette vil give absolut det bedste resultat.
Læs denne artikel omkring Indsugningskit fra Polini
Bruger manual ikke på dansk !
Yder 8,5HK ved 7.700RPM
Der skal bruges et tændrør med langt gevind. N2C (Champion) eller B9ES (NGK)
TILKØRSEL: I løbet af de første 500 km må du ikke overskride ¾ af gasspjældets åbning og undgå at køre lange opadgående ture med motoren under belastning.
Brug kun 2% syntetisk olie til blandingen.
Dette Polini cylinderkit her et 57,5mm stempel, og passer til standart krumtaps længde. Man kan montere cylinderen uden at fræse i motorblokken. Polini er et italiensk mærke og de laver de bedste tun dele til ape 50.
Dette cylinderkit er målt til at yde 9,8HP ved 8200RPM
Vi anbefaler at man også skifter udstødning når man monterer et cylinderkit over 85cc.
Gasspjæld 105690264
Brug kun 2% syntetisk olie til blandingen.
Dette sæt er et komplet reparationssæt til Polini indsugningskit.
Leveres komplet med membranplader, holder til disse, samt pakningssæt.
Polini
Sodsæt til Polini
Pakningssæt - Polini.
Passer til 75/85/102cc cylinderkit.
Til 112cc (140.0058) bruges dette sodsæt: 209.0330
Bemærk 1 stempelring. skal du bruge 2 skal du bestille 2 stk.
Passer til Cylinderkit Polini 57.5mm 112cc
Bemærk 1 stempelring. skal du bruge 2 skal du bestille 2 stk.
Passer til Cylinderkit Polini 50mm 85cc
Passer til Indsugningskit Polini 19mm
- (th) 0,30 / 0,35mm
- blue / green
thinner reeds get faster acceleration,
thicker reeds allow higher top speeds.
Original Polini
Bemærk 1 stempelring. skal du bruge 2 skal du bestille 2 stk.
Passer til Cylinderkit Polini 55mm 102cc
Sodsæt Polini til 57,5mm Ape 50
Passer til Cylinderkit Polini 57.5mm 112cc (140.0058)
Original - Polini
Stempelring, som passer til Polini 130 ccm cylinderkit.
(140.0050R)
Ø: 57mm.
Bemærk 1 stempelring. skal du bruge 2 skal du bestille 2 stk.
Polini Racing Cylinderkit 57mm 130cc
Passer til Ape 50 med krumtap med lang slaglængde.
Dette racing cylinderkit kan yde helt op til 12,6HP. Støbejern / 57mm boring / 7 skylleporte / 130.14cc / 8M Udstødning støtter.
Det er nødvendigt at skifte krumtap til lang slaglængde.
- Støbejern
- 7 porte
- Ø 57,0mm
- Slaglængde 51 mm
- Incl. topstykke
- M8 udstødningsbolte
TUNING RACE - til professionelle
POLINI krumtap med lang slaglængde (51mm).
Kan anvendes uden at montere membran indsugning.Har samme åbningstid på drejeventilen, som Vespa ET125.
Denne passer perfekt til Ape 50 med 130 ccm cylinder.
- drejeventil
- slaglængde 51,0mm
- plejlstang 97,0mm
- Sport - plejlstang
- nåleleje: 15x19x20 mm
- krydspind 15mm
- konus 20/20mm
- 130 cc
- Ø Oliepakning på svinghjulssiden: 20 mm
- Ø Kugleleje på svinghjulssiden: 20 mm
- perfekt afbalanceret
TUNING SPORT - powerful
Yder 7.5HK ved 7.200RPM
Der medfølger bundpakning, toppakning, udstødningspakning, bolt til topstykke, udstødningsstøtter, indsugningspakning, krydspind, låseringe til krydspind, stempel, stempelringe, cylinder, topstykke.
Der skal bruges et tændrør med langt gevind. N2C (Champion) eller B9ES (NGK)
TILKØRSEL: I løbet af de første 500 km må du ikke overskride ¾ af gasspjældets åbning og undgå at køre lange opadgående ture med motoren under belastning.
Brug kun 2% syntetisk olie til blandingen.
Inkl. beslag så den passer til DELL'ORTO SHB 19mm karburator.
Uden beslag, måler den 63mm, hvor den monteres på karburatoren.
Luftfilterkassen har 2 huller til indsugning.
"En luftfilterkasse som kan monteres direkte på Karburator Kpl 19mm, luftfilterkassen er lavet så den har den rigtige mængde luft gennemstrømning til en Dellorto 19mm karburator, det betyder at man kun skal dyse karburatoren ind efter man har monteret en ny karburator, og ikke behøver at skal til at bore huller i den originale luftfilterkasse"
Stempel Polini 55mm til 102cc
Passer til Polini cylinderkit 140.0056
Polini 55 mm. 102 ccm.
PIAGGIO: APE 50
Toppakning Polini 130 cc Ape 50
Polini toppakning.
Passer til 130 cc cylinderkit 140.0050R
Ø: 57 mm.
Kobber.
Dette paknings- / sodsæt passer til Polini 130 ccm cylinderkit (140.0050R)
Krydspindsleje Polini til 130 ccm
Nåleleje / krydspindsleje fra Polini til 130 ccm cylinderkit.
Passer til Polini cylinderkit 140.0050R
Passer til Polini stempel 204.0010
Ø: 19mm
D: 15mm (Krydspind)
B: 20mm
Passer til Piaggio Ape50
Stempel Polini 57,5 mm til 112cc
Passer til Polini cylinderkit 140.0058
Polini 57.5 mm. 112 ccm.
PIAGGIO: APE 50
Udstødning Polini racing - "Banana" - til Ape 50.
Egner sig rigtig godt til 130cc cylinderkit og krumtap med lang slaglængde.
Montering på motorophæng.
- Øget ydeevne: Banana udstødningen er designet til at forbedre motorens gasflow, hvilket kan resultere i øget effekt og bedre acceleration.
- Sporty lyd: Udstødningen giver Ape 50'en en mere karakteristisk og sporty lyd, som mange ejere finder tiltalende.
- Holdbart design: Polini er kendt for deres kvalitetsprodukter, og Banana udstødningen er ingen undtagelse. Den er bygget til at holde og modstå de udfordringer, Ape 50'en udsættes for.
- Lovlighed: Det er vigtigt at bemærke, at ændringer af udstødningssystemet kan påvirke Ape 50'ens overholdelse af gældende støj- og emissionsregler. Det er ejerens ansvar at sikre, at køretøjet forbliver lovligt efter modifikationer.
- Pris: Polini Banana udstødningen er en performance del og kan være dyrere end en standardudstødning.
- Installation: Installationen kan kræve en vis mekanisk kunnen eller professionel assistance.
Polini
BESTILLINGSVARE - Leveringstid 4-5 dage.
På varer, som er hjemtaget til kunde på bestilling, gives ingen returret.
Særlige betingelser: Jeg accepterer at der ingen returret er ved køb af denne vare.
BESTILLINGSVARE - Leveringstid 4-5 dage.
På varer, som er hjemtaget til kunde på bestilling, gives ingen returret.
The long wait was worth it: POLINI MOTORI presents the 130cc in a brand new look. The classic amongst tuning cylinders for larger capacity smallframes has had a sporting make over and now struts it stuff in aluminum. The new POLINI cylinder head air flow is perfected through 4 additional cooling ribs. This allows increased air flow, guaranteeing optimal cooling.
Not only the new POLINI manifold (2-/3-holes for 24-28 mm disc valve) punches things up, there's the astonishing SERIE PRO manifold for 28-30 DELL'ORTO/MIKUNO/KOSO carburettor (part no. 22159161 on MALOSSI reed valve basis or Art. 22159430 on POLINI reed valve basis) which gets an orderly portion of power out of this kit.
Conclusion:: The EVOLUTION Cylinder is a powerful alternative to Parmakit and other similar kits, which, accoriding t periphal equipment has extreme potential.
Aluninum/ 57 mm bore/ 6 transfers/ 130cc
Aluminum cylinder, nicasil race, 51 mm stroke, 6 phat transfers, coated piston with 2x 1.5 mm piston rings (chromed S10), perfectly adjusted compression degree, super timing, new POLINI cylinder head delivered including gasket set. Motor periphery should match performance increase and jets should be modified. Fits all Vespa PV/ET3/PK/XL/XL2 models, except PK automatic. The crankcase should be modified to match the larger cylinder transfers.
130 cc for Vespa 90-125/PV/ET3/PK/S/XL/2, Ø 57mm, aluminium, 6 ports, stroke 51mm, conrod 0,0mm, with cylinder head, spark plug decentered, SPORT-TUNING, high-performance.
Særlige betingelser: Jeg accepterer at der ingen returret er ved køb af denne vare
Krumtap Polini EVO 130cc - Ape50
BESTILLINGSVARE - Leveringstid 4-5 dage.
På varer, som er hjemtaget til kunde på bestilling, gives ingen returret.
The POLINI racing crankshaft is a very high quality and cleanly crafted disc valve crankshaft. It's specially balanced and outfitted with tungsten balancing weights. The connecting rod is outfitted with upper and lower lubrication bores/slits for optimal lubrication and is massively reinforced. Stress proof qualities and lubrication are really in the foreground here. Longer timing allows a larger filling and more power. Stamped in balancing weights together with further balancing borings are sealed with resin. What comes out is a very quiet motor with less vibrations.
Conclusion: high end crankshaft for all those not wanting to ride reed valve.
Racing crankshaft / 51 mm stroke / 97 mm connecting rod / 20/20 mm / M12
Racing crankshaft with ø 82 mm crankweb (flywheel side), Ø 87mm crankweb (disc valve side), balanced, 97 mm connecting rod, oil seal housing 20 mm, bearing housing 20 mm, stump cone with M12 thread, includes connecting rod bearing
For Vespa 90-125/PV/ET3/PK/S/XL/2
disc valve, stroke 51,0mm, conrod 97,0mm,cone 20/20mm, M12
Særlige betingelser: Jeg accepterer at der ingen returret er ved køb af denne vare.
Krydspind Ø15X48,5 mm incl. låseringe Ø15x1,2 "G-ring"
Passer til Polini 130cc 204001x
Stempel Polini 47mm passer til 75cc cylinderkit APE 50
Komplet stempel til Polini 75cc.
Original - Polini
Stempelring Polini 47 mm
Bemærk 1 stempelring. skal du bruge 2 skal du bestille 2 stk.
Passer til Cylinderkit Polini 47mm 75cc